Problematyka badawcza aktualnie podejmowana w Katedrze:
- Pamięć epizodyczna: segmentacja zdarzeń, rola błędu predykcji
- Pamięć źródła i kontekstu (w tym kontekstu emocjonalnego)
- Fałszywa pamięć badana z perspektywy teorii rozmytego śladu
- „Głębokie zniekształcenia” pamięci (m.in. zjawiska naddystrybucji oraz błędy
- koniunkcji i alternatywy w sądach pamięciowych)
- Efekt kierowanego zapominania; udział procesów hamowania w intencjonalnym
- zapominaniu
- Porcjowanie we wzrokowej pamięci roboczej
- Zmiana preferencji pod wpływem dokonanego wyboru
Laboratorium Katedry Psychologii Poznawczej
We współpracy z laboratorium możliwe jest:
1. prowadzenie badań podstawowych:
- procesów poznawczych (np. percepcja, pamięć, itp.);
- mechanizmów okoruchowych uwagi wzrokowej, jak również złożonych zadań, angażujących wyższe procesy poznawcze i decyzyjne;
2. prowadzenie badań stosowanych, dotyczących zagadnień takich jak na przykład:
- rozwijanie lub rehabilitacja umiejętności poznawczych
- wpływ zmęczenia na funkcjonowanie w pracy
- procesy poznawcze w kontekście efektywności edukacji szkolnej

Okulograf SMI EyetrackingRED 250
Laboratorium posiada pięć odrębnych stanowisk do prowadzenia badań. Każde stanowisko wyposażone jest w laptop wraz z odpowiednim oprogramowaniem. Uniwersalnym narzędziem, za pomocą którego projektowane są poszczególne badania jest program E-
Prime Professional v2.0. Ponadto laboratorium dysponuje oprogramowaniem Inquisit. Laboratorium posiada także urządzenie do śledzenia ruchów gałek ocznych (eye-tracking) – model stacjonarny do badań laboratoryjnych SensoMotoric Instruments Eye Tracking Red 500. Integralną częścią urządzeń jest oprogramowanie SMI iViewX 2, Experiment Center oraz Be Gaze.
Głównym przedmiotem badań, które mogą być podejmowane w laboratorium są procesy poznawcze. Wyposażenie laboratorium pozwala na zaprojektowanie analiz dotyczących zarówno podstawowych procesów percepcji wzrokowej, jak również złożonych zadań angażujących wyższe procesy poznawcze i decyzyjne.