Symulator Samochodowy

Symulator składa się z prawdziwego samochodu osobowego Opel Astra, umieszczonego na siłownikach o 6 stopniach swobody. Umożliwia generowanie wibracji o częstotliwości od 5 do 300 Hz oraz odtwarzanie efektów dźwiękowych, które towarzyszą kierowcy podczas rzeczywistej jazdy.  Symulator jest otoczony od przodu cylindryczny ekran, na którym wyświetlany jest wysokiej jakości panoramiczny obraz. Pole widzenia kierowcy wynosi 240 stopni, dzięki czemu nie widzi on krawędzi ekranu. Lusterka boczne i środkowe zastąpiono wyświetlaczami LCD. Samochód wyposażony jest w konfigurowalny układ skrzyni biegów: manualną 6-biegową oraz automatyczną. Umożliwia symulowanie różnych systemów bezpieczeństwa: ABS, ESP, wspomagania kierownicy. Wewnątrz kabiny zamontowany jest tablet pełniący funkcję nawigacji oraz umożliwiający wyświetlanie poleceń badacza/instruktora. Zainstalowane jest również urządzenie do komunikacji głosowej pomiędzy kierującym a badaczem/instruktorem, system kamer rejestrujących obraz z wnętrza kabiny samochodu ooraz zestaw czujników do pomiaru drgań i hałasu w symulatorze. 
 
Symulator umożliwia odwzorowanie wrażeń, które towarzyszą jeździe w warunkach rzeczywistych, w różnym terenie (górskim, pagórkowatym, nizinnym) o różnej infrastrukturze drogowej (teren zabudowany, niezabudowany, miejski, wiejski, trasy szybkiego ruchu, autostrady, drogi gruntowe/nieutwardzone, różny typy skrzyżowań dróg, tunele, mosty, ścieżki rowerowe, itd.), podczas różnych pór roku i dnia, w różnych warunkach pogodowych (tj. zachmurzenie, opady deszczu i śniegu o różnej intensywności, mgła, wiatr, gołoledź). Możliwe jest symulowanie awarii pojazdu (np. hamulców czy przebicia opony), wtargnięcie pieszego czy zwierzęcia, wymuszenie pierwszeństwa na skrzyżowaniu, nagłe hamowanie poprzedzającego pojazdu, bądź fotoradar, itd.
 
 
Copyright © 2024 UKSW Wszelkie prawa zastrzeżone
Informacja o ciasteczkach